donderdag 18 februari 2010

Band Hero; een spel voor de familie

Door: Martijn van den Berg
Aangezien er de laatste tijd heel wat interessante games uit komen, en ik de laatste tijd, met name in het weekend, erg veel nieuwe spellen speel, heb ik besloten een reeks van vier reviews te maken, en deze te sorteren naar educatieve waarde. Aangezien ik dit vorige week genoemd heb, heb ik besloten Dante's Inferno op de tweede plaats te zetten van de vier. Qua speelkwaliteit vind ik het moeilijk om een ranglijst te maken, aangezien het allemaal keuzes van mij zijn.

Deze week pakte ik mijn plastic gitaar weer uit het stof om Band Hero te spelen. Band Hero is weer een van de zoveel muziekgames die de laatste tijd zijn uitgekomen. Het verschil is dat Band Hero, in tegenstelling tot zijn voorgangers Guitar Hero III, Guitar Hero World Tour en Guitar Hero V (die ik wel gespaald heb maar niet gereviewd, omdat deze te veel op zijn voorgangers leek) is dat dit spel volledig gezinsgericht is. Waar de voorgangers vaak alleen maar rock en metal muziek bevatten, bevat deze game heel erg veel algemeen bekende liedjes en klassiekers.

En dit is heel erg leuk. Denk maar eens aan liedjes als Kung Fu fighting van Carl Douglas, of ABC van de Jackson Five. Dit maakt het spel ook leuk voor mensen die niet van de plastic instrumenten houden, of biedt in ieder geval een instapmogelijkheid.

Waar veel muziekspellen vaak ook alleen gespeeld worden om eigen prestaties te verbeteren, zijn in Band Hero de liedjes redelijk simpel gehouden, omvooral het speelplezier te benadrukken. Dit maakt dat Band Hero veel leuker is om met een stel vrienden of met de familie te spelen. Iedereen kent de liedjes, en kan daarom enthousiast worden om mee te spelen. Daarom is Band Hero zeker goed voor een paar avondjes plezier! Qua educatieve waarde zet ik hem op de derde plaats, maar het is sowieso altijd goed vermaak.

Geen opmerkingen: