De projecten die zijn ingediend zijn daardoor niet alleen voor de aanvragers van belang, het hele onderwijsveld kan er zijn voordeel mee doen. De ontwikkeling van een (open source) tool waarmee bestaande weblectures eenvoudig door docenten aangevuld worden met nieuwe informatie en dan als één geheel aan de studenten worden aangeboden, de ontwikkeling van een ‘beeldend begrippenboek’ op het gebied van epidemiologie, het project 'Lerende Kaart' waarbij studenten geodata, die tijdens veldonderzoek verzameld worden, kunnen inwinnen, uitwisselen met andere studenten en visualiseren met Augmented Reality technieken, een spel over richtlijnen in de ouderenzorg in de vorm van een soap en het maken van een spel waarbij de student in een Open Sim omgeving aan den lijve ervaart hoe onvoorzichtigheid kan leiden tot schade en hoe in de rechtspraak wordt nagedacht over wie dan aansprakelijk is: het zijn maar een paar van de projecten waar op dit moment in het kader van de Innovatieregeling aan gewerkt wordt.
Inmiddels zijn we al heel wat maanden verder en ook al lagen projecten in de zomervakantie vaak stil: er zijn al aardig wat vorderingen geboekt. Je kunt de ontwikkelingen volgen via de blogposts die de projectleiders online zetten. Ik kan je aanraden om eens te kijken op de website van de Innovatieregeling, en wil je vragen om te reageren op de blogposts over de projecten. De projectleiders stellen het op prijs als je met hen meedenkt. Misschien kan jij ze verder helpen met jouw expertise of kan je de uitkomsten van hun project verwerken in je eigen onderwijs.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten