dinsdag 3 juli 2007

Nieuwe gamedesignsoftware

Naar het bericht van NintendoSeptember vorig jaar meldde ik hier dat Microsoft software had vrijgegeven waarmee spellen ontwikkeld kunnen worden voor de XBox. Naar verluiden krijgen binnenkort gamedesigners - professionals en amateurs - ook de mogelijkheid om games te gaan ontwikkelen voor de Nintendo WII van Nintendo. Daar ben ik erg blij mee. Ik vind de WII (net als de Nintendo DS) heel vernieuwende apparaten die gaming een heel nieuwe impuls hebben gegeven, maar waar volgens mij nog veel meer mee gedaan kan worden dan nu het geval is. Door de ontwikkelsoftware (WiiWare) vrij te geven, kunnen anderen meedenken over hoe je de mogelijkheden van de WII het best kunt benutten. Ik hoop dat er op die manier weer nieuwe gameconcepten ontstaan. Ik zal me graag opwerpen als tester ;-)

We moeten alleen nog wel even geduld hebben. Nintendo heeft nog niet gezegd wanneer de software beschikbaar komt. Ook is er nog niets bekend over de prijs daarvan. Ik hoop dat ze er niet teveel voor gaan vragen, want dan zullen een aantal mensen die het bouwen van games als hobby doen afhaken. En de beste ideeën hoeven niet per sé te komen van professionals!

Er komt in ieder geval een platform voor de gebruikers van de software. Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat opleveren!

Bron

Geen opmerkingen: