vrijdag 3 juni 2005

Nederland Breedbandland

Nederland BreedbandlandVandaag is mijn weblog gewijd aan breedbandzaken. Ik ben namelijk uitgenodigd om vanmiddag live verslag te doen van de Kick off van de Nederland Breedband Land (NBL) programmalijn Onderwijs. Nederland Breedbandland is een club die zich ten doel stelt het gebruik van breedbandige ICT-toepassingen in het onderwijs te stimuleren. Dat doen ze niet in hun eentje: NBL wordt ondersteund door de founding members (Alcatel, Capgemini, Cisco, Getronics, KPN, Lucent Technologies, Microsoft, ICT~Office, Siemens, Vecai en Vefica) en ze werken samen met 0.a. het Ministerie van Economische Zaken, en op het gebied van onderwijs met Kennisnet, SURFnet en ICT op School.

OntdeknetOp de site van NBL vind je een overzicht van hun plannen t.a.v. onderwijs, en je vindt er een overzicht van een aantal al in de praktijk uitgevoerde breedbandtoepassingen binnen het basis- en het voortgezet onderwijs, zoals Frequentie 1550, het project van De Waag en KPN (waarover ik eerder berichtte), en Ontdeknet.


Wat de plannen zijn voor de Kick-off vanmiddag, weet ik niet: ik ga me dus maar laten verrassen! Volg hier vanmiddag live wat er gebeurt. Je kunt ook terecht op het weblog van NBL zelf, of op het videoblog. Er zal ook een fotoblog bijgehouden worden, maar waar die te vinden is kan ik jullie pas vanmiddag vertellen! Vanaf een uur of half twee zit ik achter het toetsenbord om verslag te doen van de bijeenkomst!

20.00 uur-overzicht van postings over Nederland Breedbandland:
Nederland Breedbandland-De Kunstmachine
Nederland Breedbandland-Surfbijbel
Nederland Breedbandland-Beukenlaan
Nederland Breedbandland-Sciencelabs
Nederland Breedbandland-Expert op afstand
Nederland Breedbandland-Professionals, Teleblik, Frequentie 1550
Nederland Breedbandland-Learning Circles
Nederland Breedbandland-The legend of the seven seas
Nederland Breedbandland-toelichting NBL, EZ, Kennisnet/SURFnet
Nederland Breedbandland-videoreportage-montageteam
Nederland Breedbandland-Power Users
Nederland Breedbandland-videoweblog en videoreportage
Nederland Breedbandland-Programma
Nederland Breedbandland, 12.00 uur

Geen opmerkingen: